שלב חשוב בדרך להקמת אתר מצליח הינו ניתוח אתרים מתחרים שבו יש לערוך מחקר מקיף לאתרים המתחרים של העסק.
ניתוח אתרים מתחרים הינו הערכה של יתרונות וחסרונות של אתרים מתחרים המספקים אותו מוצר / מידע לגולש.ניתוח אתרים מתחרים הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בזמן תכנון האתר מכוון שהוא מסייע לך לראות את נקודות החוזק והחולשות שלך אל מול המתחרים, לקבוע את היתרונות והחסרונות ולעשות בהם שימוש כדי לשפר את אתר האינטרנט שלך.
ניתוח אתרים מתחרים מאפשר הבנה טובה יותר של מה המתחרים שלך עושים, מה הם מציעים ללקוחות, וכיצד לשמור על היתרון התחרותי שלך. ובנוסף ניתן ללמוד על מבנה נכון לאתר, סגנון כתיבה שיווקית, כפתורים רלוונטים, בחירת מילות מפתח לדפים השונים. ממצאי ניתוח זה, עשויים להיות גורם חשוב בתהליך התכנון האסטרטגי של החברה שלך.
צעדים כלליים ל- ניתוח אתרים מתחרים:
– לקבוע מי הם המתחרים שלך.
– לקבוע מי הם הלקוחות שלך ומה היתרונות והחסרונות של המתחרים שלך.
– לקבוע מה הם גורמי המפתח להצלחה בענף שלך.
– דירוג גורמי המפתח להצלחה על ידי שקלול כל אחד מהאתרים המתחרים.
– לבדוק מה הם הגורמים להצלחה לכל אתר על פי מקומו במנועי החיפוש.
– לחפש את היתרונות שלך לעומת המתחרים ולהדגיש אותם.