תפעול המודעות
כיצד להגיע לדף הראשי של מנהל המודעות (Ads manager)
נכנסים לפייסבוק, לוחצים על החץ שעל הפס הכחול למעלה ובוחרים- נהל מודעות.
במסך המתקבל מקישים על השם שלנו ומגיעים לדף הראשי של מנהל המודעות.
כיצד להגיע לדף הראשי של מנהל המודעות כאשר אנחנו נמצאים כבר במנהל המודעות
לוחצים על 3 הפסים שלמעלה בצד (זה התפריט שלנו) ובוחרים "מנהל מודעות".
פעולה 1. הפעלת/הפסקת מסע הפרסום – (מבוצע ברמה 1 – קמפיין/מסע פרסום)
מגיעים לדף הראשי של מנהל המודעות ורואים את כל מסעות הפרסום (עם הכותרת "שם הקמפיין").
ע"מ להפעיל את מסע הפרסום יש ללחוץ על הכפתור שמימין למסע הפרסום כך שיהיה כחול וכדי לעצור את הפרסום לוחצים על הכפתור כך שיהיה אפור. (במידה והסטטוס בשדה "הצגת מודעות" הינו "הושלם", זה אומר שתאריך הסיום של המודעה עבר וצריך להאריך אותו כדי שיפעל).
הארה חשובה – כאשר עוצרים את מסע הפרסום, כל סדרות המודעות (הקהלים) והמודעות שמתחתיו נעצרים ולכן אין צורך ולא נכון להפסיק גם אותם בנפרד.
פעולה 2. איך מאריכים תאריך סיום של מודעה (מבוצע ברמה 2 – סדרות המודעות)
(כדי שהמודעה תמשיך לפעול ולייצר חשיפה)
הערות חשובות
* שינוי תאריך הסיום לא מבוצע ממסע הפרסום (קמפיין) אלא מסדרת המודעות.
* יש לשנות תאריך סיום לכל אחד משורות הקהלים שרוצים להאריך.
* לא ניתן לשנות את תאריך ההתחלה (פייסבוק לא מחייב על ימים שלא הופעל הפרסום).
א. יש להגיע לדף הראשי של "מנהל המודעות", ללחוץ על השם של "מסע הפרסום הרלוונטי" ולהגיע למסך שבו מופיעה הכותרת "שם סדרת המודעות" – אלה למעשה הקהלים שהוגדרו.
ב. יש לגלול את הגלילה של המסך שמאלה (בפס התחתון) עד שרואים את השדה תזמון.
ג. שם יש לעמוד על השורה (של הקהל שאותו רוצים להאריך) בשדה תזמון ומיד יופיע עפרון שעליו יש ללחוץ (העפרון יופיע רק כשעומדים על השדה תזמון), ואז ללחוץ על התאריכון לעדכן את תאריך הסיום וללחוץ על מקש ה Enter שבמקלדת. (עדיף מאשר ללחוץ על כפתור ה "פרסם").
הערה – במידה ולא רואים את התאריך ברור והמסך קופץ, ניתן להקטין את המסך ע"י לחיצה בו זמנית על שני מקשים במקלדת – על מקש ה"Ctrl" ועל מקש ה"-"
(להגדלת המסך יש ללחוץ בו זמנית על מקש ה"Ctrl" ועל מקש ה"+")
פעולה 3. איך משנים את התקציב יומי (מבוצע ברמה 2 – סדרות המודעות)
(כדי לקבל יותר תוצאות של חשיפה, קליקים או לידים)
הערות חשובות
* שינוי התקציב היומי מבוצע בדרך כלל מאותה השורה של שינוי תאריך הסיום(בגירסאות החדשות של פייסבוק לעיתים זה מבוצע דרך הרמה של הקמפיין – רמה 1), אך אני אסביר כיצד עושים זאת מהמסך הראשי של מנהל המודעות.
* יש לשנות תקציב לכל אחד משורות הקהלים שרוצים להאריך.
שימו לב – לכל אחד מהקהלים יש תקציב נפרד, קחו את זה בחשבון.
א. יש להגיע לדף הראשי של "מנהל המודעות", ללחוץ על השם של "מסע הפרסום הרלוונטי" ולהגיע למסך שבו מופיעה הכותרת "שם סדרת המודעות" – אלה הקהלים שהוגדרו.
ב. שם בשורה של כל קהל יש לעמוד על העמודה "תקציב", ללחוץ על העיפרון ולשנות את התקציב.
פעולה 5. פעולת תחזוקה מספר 5
לצורך הוספת הקהל שצפה בסרטונים בדף העסקי – לקהל החם
כדי לגרום לפייסבוק להכיר באלה שצפו בסרטונים כחלק מהקהל החם יש לבצע את הפעולות הבאות:
א. לוחצים על 3 הפסים שלמעלה בצד (זה התפריט שלנו) ובוחרים "קהלים".
במידה ולא מוצאים, בוחרים בלשונית כל הכלים ואז לוחצים על קהלים.
ב. מגיעים לדף הקהלים ולוחצים על קהל בשם "צפו בסרטונים".
ג. לוחצים על ערוך
ד. בחלון שנפתח לוחצים על ערוך (הראשון שקיים – צפו ב 25% מהסרטון) ובמסך שנפתח מסמנים ב V את כל הסרטונים שעדיין לא מסומנים. (שימו לב שניתן לעבור עם החצים בין הדפים בחלק העליון של החלון כדי לראות אם יש סרטונים נוספים).
ה. לוחצים על שמירה.
ו. כעת לוחצים על ערכי (השני שקיים – צפו בלפחות 10 שניות) ועושים שוב את אותה הפעולה.uלוחצים על שמירה.
פעולות נוספות
איך צופים בתצוגה מקדימה של המודעה – ע"מ לפרסם אותו בממומן ולחשוף אותו
א. יש להגיע לדף הראשי של "מנהל המודעות", ללחוץ על השם של "מסע הפרסום הרלוונטי" ולהגיע למסך שבו מופיעה הכותרת "שם סדרת המודעות" – אלה למעשה הקהלים שהוגדרו.
ב. לוחצים על השם של "סדרת המודעות" הרלוונטית (הקהל הרלוונטי).
ג. מגיעים למסך של המודעות ומסמנים V בצד המודעה (תדעו שהגעתם למקום הנכון ע"י זה שתראו שם תמונה).
ד. לוחצים על כפתור "תצוגה מקדימה" שמעל שם הפוסט (הוא פעיל כאשר המודעה מסומנת ב V)
ה. בחלון שנפתח צופים בתצוגה של המודעה.
ו. במידה ורוצים לראות שהקישורים מהמודעה בסדר ולשתף את המודעה יש ללחוץ על הריבוע הקטן בחלק העליון
ולבחור "פוסט בפייסבוק עם תגובות" ואז יוצג הפוסט כפי שהוא מותג ממש בפייסבוק ותוכלו לשתף בדף העסקי ובעוד מקומות.
כיצד לעדכן מודעות (כאלה שלא נוצרו בדף העסקי)
פועלים באותו האופן כמו בסעיף 4 ורק משנים את הכותרת, הטקסט, הקישור, התמונה/הסרטון.
לצפיה ועדכון הקהלים
(מומלץ לא לעדכן אם אין צורך)
הערה חשובה
* אין למחוק קהלים, אפשר לשנות להם שם ולרשום לא רלוונטי אך לא למחוק כי זה יהרוס
את התבנית.
* פעולה זו תשנה את הקהל לכל המודעות שמשתמשות בקהל זה באופן אוטומטי.
א. לוחצים על 3 הפסים שלמעלה בצד (זה התפריט שלנו) ובוחרים "קהלים".
ב. במסך המתקבל יופיעו כל הקהלים.
ג. כדי לערוך את הקהל יש ללחוץ על שם הקהל, ללחוץ על כפתור ערוך (באמצע המסך) ולעדכן את הנתונים ולשמור.
מה לא לעשות
א. לא למחוק פוסטים מהדף העסקי – זה הורס את התבניות
ב. קבעו כל תחילת חודש כמה תשקיעו בפרסום ותכננו את התקציב היומי בכל סדרת מודעות (קהל שמתחת למסע הפרסום).
ג. שימו לב לא להשקיע תקציב גדול בקהל החם ובאוהדים אם הם לא רבים, זה עלול ליצור מצב שהם רואים פרסומים שלכם יותר מידי. (רצוי להפעיל את הקהל החם ל 3 ימים ובהמשך כשהוא גדל להאריך את הימים.
ד. העלו סרטונים, זה מגדיל מאד את הקהל החם.
ה. למעקב אחר תוצאות הפרסום (איזה גילאים מגיבים לנו יותר, מה עובד טוב יותר בסלולר או המחשב, נשים גברים, בכמה אחוז מהסרטון שלנו צפו הגולשים ועוד – יש להגיע למסך הראשי של מנהל המודעות ושם מתחת לתאריכון בצד ללחוץ על כפתור "פירוט" או "ביצועים"
בהצלחה!