אתר אינטרנט מסחרי נוצר כדי לשווק מוצר או שירות ובנוסף עליו למכור תדמית, כיום כשלרוב העסקים והחברות יש אתר אינטרנט, נמדד האתר על פי חלון הראווה שלו, עפ"י חווית הגלישה שבו, עפ"י המבנה שלו ,ההנעה שלו לפעולה וכמובן עפ"י עיצובו בהתאמה אישית לצורכי העסק. ולכן אין יותר טוב מאתר תדמיתי הבנוי נכון בידי אנשי מקצוע המתמחים בתחום בניית אתר תדמית.
בניית אתרי תדמית הינם האתרים הפופולאריים ביותר שיש כיום בעולם האינטרנט. מרבית העסקים מבקשים להימצא במקום טוב ברשת עם אתר תדמיתי וייצוגי משלהם שיענה על הצרכים והדרישות הבסיסיות של הלקוח והן של האירגון כמו:
1. אתר תדמית מעוצב בהתאם לארגון אותו הוא מייצג.
2. הצגת מאמרים, מידע ותמונות מתאימות המייצגות את האירגון.
3. גלישה פשוטה ברורה ונוחה למשתמש.
4. טופס יצירת קשר לארגון המעניק לגולש אפשרות פניה/בקשה לארגון.
בניית אתר תדמית הינו אתר מידע של תוכן שיווקי שמטרתו העיקרית הינה קידום העסק.
בניית אתר תדמיתי למעשה משמש ככרטיס ביקור של העסק בעולם הווירטואלי. הוא מגיש ללקוח אינפורמציה ראשונית אודות פעילות האירגון, שירותים ו/או מוצרים אותם האירגון מציע, מיקום העסק, שעות פעילות, דרכי התקשרות, אופיו של הארגון ומטרותיו.
בניית אתר תדמית מבוסס על עיקרון חשוב ביותר הנקרא "חלון ראווה" – חשיפת התכלית והפוטנציאל של האירגון בדרך הטובה ביותר, אשר תמשוך את קהל היעד ליצירת הקשר עם האירגון.
בזמן בניית האתר חשוב מאוד לשים דגש על תכנון האתר, גיבוש רעיון עיצובי, הצגת תכנים מעניינים ומרשימים אשר יתנו לגולש את התחושה שכאן הוא יכול למצוא את מבוקשו, וכמובן ליצור טופס יצירת קשר מתקדמת, דרכו יוכל לפנות לארגון.
בתהליך העיצוב של בניית אתר תדמית נעשה שימוש בעזרת אלמנטים עיצוביים שונים שמטרתם למשוך את תשומת לב הגולש ולמעשה להעביר אליו את המסרים העיקריים של האירגון.
יש לגבש ולהבליט את אותם ערכים של האירגון ולהגדיר וליצור את האווירה שאנו רוצים לשדר בכדי ליצור שפה אשר תומכת בתכנים בלא להעמיס ולבלבל את הגולש.
בניית אתר תדמית מצריך בניית אתר פשוט ונוח, בעל תפריט ברור הממוקם באזור בולט ולא משתנה ובתוכו רשימת הדפים הרלוונטיים לגולש, כמו כן יש להוסיף כותרת לכל דף, על מנת שהגולש ידע היכן הוא נמצא בכל שלב.
המגמה העיקרית היא להוביל את הגולש למידע הנדרש מבלי לעייף אותו דבר שיגרום לו לצאת מהאתר וכן לנווט אותו למקומות שאנחנו כבעלי האתר מעוניינים להפנותו כמו למשל לצפייה בהצלחות של העסק, צפייה בהמלצות על העסק והכי חשוב להפנותו ליצירת קשר.